måndag 13 februari 2012

Privat träning o sök figge!


Milou o jag var på privat träning i Ljusdal i lördags.
Vi gick igenom högreklass lydnaden och treans lydnad.
Så nu har jag massor, massor av träning framför oss, men skönt att få konkreta tränings råd.
Skulle någon av er orka höra vad vi ska jobba på???
Hoppa annars över detta:
Fritt följ: Poss, halter o vänster svängar.
Sättande under gång: träna snabbare sitt o att jag inte tittar.
Läggande under gång: Hunden är kanon jag kollar o ska träna att inte göra det.
Rutan: träna inkallning bakifrån separat annars bra.
Hopp apport: dela momentet ett tag, pga tempot.
Hopp sitt: Bra men träna ingångar.
Kryp: Starten annars bra.
Skall: sittandet o skall starten.
Tung metall apport: Tempot.
Inkallning med ställande: Tempo.
Metall apport: Gripandet.
Vittring: Förtsätta som vi gjort, men dra ner på korven snart.
Fjärr dirrigering: Få honom att tänka på tassar på plats o längre mellan poss ändringarna.
Framåtsändande: Fortsätta som jag gjort, bara längre sträckor.
Så nu fattar ni att jag har mycke jobb framför oss.
Men tack Evis för hjälpen o idéerna.
Tyra hittade figgen!

På eftermiddagen efter fika hemma hos Evis blev det räddningshund o sök träning, skoj!!!
Juni görs klar för träning!
Sally var med som störning till räddningshunden!
Juni har hittat figge!


Hej vad det går!
Man ska leta överallt om man är räddningshund!
Roligt med sök!

Ja nu har jag glömt vad hunden heter detta är jobbigt, men Anitas S räddningshund är det.
Mycket trevlig dag alltså.
Den avslutades med Pizza hos Evis o lite lite hundprat!

Sen är det detta med doft diskriminering, verkar som det inte är så lätt, jag jobbar på, men vet inte om Milou fattar något mer av det.
Men han är duktig o nosar i alla krukor, o välter ingen.
Mina andra vänner tycker att detta är svårt, förutom Marie.
En av vännerna är beredd att ge upp.

Igår var det latnings dag o årsmöte i Sveg på klubben.
Kramar o träna nu på med era hundar. Kom ihåg träning Onsdag i hogdal kl 18.30 köldgräns -10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar