söndag 8 maj 2011

Söndag med hundträning och spår!

Ripa myser i halmen!

Denna dag var det dax för hundträning på ånaplan.
Det längtar man ju efter när man är här.

Den nya kalven som inte heter något!

Men idag var vi bara 2 som tänkte träna, därför bestämde vi oss för att åka och lägga spår åt varandra.

Efter det blev det lydnads träning, här platsliggning för Milou.
Lydnaden var super, krypet kommer oxå så sakta, då ny är det dax för några nya moment, vilka det nu blir, har ju mina föraningar.

Sofia och Melker tror jag det var, jag och namn, ni vet.

Söt och kavat!

Melker klarade sitt spår galant.
Milou fick det lite jobbigt, men han redde ut det och hade alla pinnar med hem.
Han var helt slut, och jag var nöjd med mej själv för att jag inte stressar för att han tappar spåret, utan väntar ut, och jag vet ju hur det ska kännas i linan.
Mycket nöjd med lill pojk.

Myran sol dyrkaren!

Hon och jag har gått igenom 2 hagar på torpet idag.
Sen blev det mat hos Turid och Rolf.

Körsbärsträdet i blom!!!!

Sen var jag och tittade på Liws katt, som inte har något namn än, men det kommer väl.

Visst är hon otroligt söt!

På kvällen blev det djuren för hela slanten och nu sängen.
Varma och soliga men något blåsiga kramar!

2 kommentarer:

  1. Attans vilken söting till katt :) Och jättefina kort...speciellt det där där hon står bakom ljuslyktorna.
    Lukta på alla blommor från mig :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Gissa vem som INTE ska tävla 28 maj...och gissa vem som kröp i 15 minuter med gammelmatte (undrar hur många meter det blev)?
    Apropå kattor så vet jag två hundvana killar som ev kan behöva ett nytt hem framåt hösten - kastrerade och trevliga!
    Kram

    SvaraRadera