lördag 7 maj 2011

Fredag med eftersök och träning!

Ja denna dag började vid ½5 då polisen ringde ang en på körd älg.
Rhea och Milou röck ut, och fick kolla av den i alla fall, för den låg död en liten bit från vägen.
Så det blev till att ta ur och få iväg den till hängning.

Kohagen i all sin prakt!

Milou fick lydnads träning på slakteriet, för där luktar det mycket tänkte jag.
Men alla moment utom krypet (som inte är klart) verkar sitta in fint.
Krypet har vi börjat på att jobba med igen och det ska väl gå att få ordning på oxå, bara jag lägger manken till.

En underbar lönn jag hittade på en ödegård, hade fel kamera med mej, typiskt.

La ett spår som råkade få ligga i nästan tre timmar, inte bra. Det var ca 600 meter massor av vinklar och 6+1.
Men det hade oxå kört en bil över det ett antal gånger, typiskt, husse tog även ut Myran och gick omkring, fast ska nu alltså inte skylla på detta att han var "totalt värdelös".
Spårade ganska bra, fick lösa alla tappter själv och vinklarna, dom flesta var klockrena men pinnarna????? 2+1, som ett skämt, det var väl för att jag betalat in till en tävling i lägre spår.

Våran skotork????? på jobbet, snygg tycker jag, verkar som om det är ebb i kassan där!

På kvällen var vi och Mattias ut och åt, sen åkte vi och kollade in lite älg, mm, blev 6 älgar + dom vi såg på morgonen 3 levande +1 död.
Åt jätte god kycklingpasta, mums!
Sen blev det bonde söker fru, och sen tittade jag in i huvudet.
Varmare soliga kramar!

1 kommentar:

  1. Spännande att få spåra riktig älg!
    Vad gäller att hitta spårpinnarna så får vi hoppas att det är som på teater...genrep ska inte gå super.
    Kramar

    SvaraRadera