söndag 10 april 2011

Söndag med hundträning!

Inget är som väntans tider!
Idag har jag varit på hundträning nere i Tibro!
Vi var 4 hundar idag som tog oss dit, oj vilket väder det var, kunde träna i bara T-shirt.

Vissa tränade rally lydnad!
Och idag var vi två som tränade vanlig lydnad, det var roligt, är ju inte så ofta jag får sällskap i träningen.
Platsliggning i när bild!

Och här ligger bägge så fint!
Tror hon sträcker ut tungan åt mej eller är det till träningen?

Hon är pigg och söt.

Milou har idag fått en genomkörare av det mesta han kan.
Linförighet körde vi länge och väl, gick bra,
framförgående gick oxå bra även stoppet, skoj att det har befäst,
fritt följ så började han bli lite lagom mosig och trött, men det gick väl bra fast mycket träning kvar,
sen blev det platsliggning ca 15 min, för att få igen lite kraft, var faktiskt så varmt att man märkte att han kände av det, ovant är det ju.
Dom här tränade rally lydnad, och dom hade tävlat igår, med ganska bra resultat måste jag säga för att vara första gången.

Åter till Lillebrors träning platslägg super, ställande lika så bland det bästa han gjort tror jag,
inkallning bra och fina ingångar,
apportering super men gjorde ett par komihåg kast först,
efter detta testade vi lite kryp för första gången, ut sträck var dagens ord.....

Mina lydnads kamrater!

Efter allt detta fick han träna ut kommando i samband med dummy apportering, måste tränas inför eftersöksgrens säsongen. Måste nu läsa på reglerna så jag kan träna detta.
Har även anmält till lägreklass spår, men det är ju inte säkert att man kommer med.
Man blir riktigt trött av att träna tycks han säga!
Bilen har fått lite lagning idag, börjat beta av 2:orna.

Väntar på att två kor ska kalva, men inget är väl som väntans tider.

Dax för middag och sängen. Blev mat nu kl 21.30.
Soliga kramar i massor till er alla!

3 kommentarer:

  1. Trevliga bilder med text, kul att ni tränar med oss.

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga ni är!! När ska/vill ni tävla??

    kram!

    SvaraRadera
  3. Super snygg sida! Och jätte bra bilder för den delen!

    Hoppas ni hade kul på Åna plan och att jag hinner vara med nästa gång ni är nere.....

    SvaraRadera