söndag 17 april 2011

Söndag för egen del!

Ja min dag har bestått av en lugn morgon.
Sen hundträning nere på Tibro.

Lej i egen hög ko måste det ju heta.
Träningen för Milou idag gick bra tycker jag, har börjat jobba på fria följet, och det känns som om det är på G. Ligg, inkallning, apport funkar just nu hur bra som helst.
Platsliggningen var han lite slarvig med huvudet, så det var väl dax för en påminnelse, och se, mycket bättre genast. Krypet har vi ju inte kommit så långt i men är nöjd med det jag ser i alla fall.
Framförgåendet funkar mycket bra för det mesta även halten, är han tveksam i gåendet så får han jobba på mera till jag är nöjd, långa sträckor blir det.

Blev även dummy apportering med dirrigering ut, funkar mycket bra just nu.
Men vad jag märkte senare när vi var på fält och jobbade, var att pipan funkar bara ibland, inte när det hoppar upp en hare tex, så nu måste jag jobba mer med detta. Eller kan man hoppas på en period!?!?!?

Lillis är väl bara för söt.
På eftermiddagen for Myran och jag ner och gick lite på fältet oxå, oj vad hon springer och njuter!

Fatta vad det grönskar!
Annars är det djuren som fått sitt.
Lär väl inte hinna med någon mer kalvning nu innan jag åker mot norr.
I morgon ska jag hämta en hundvalp, ska bli skoj......

Milou i väntans tider på träningen.
Nu är det dax för bädden åt mej, ja snart i alla fall, ska ut och kolla en ko först.
Soliga och soliga och soliga kramar med mycket värme!

1 kommentar:

  1. men så där kan man ju inte skriva... åka å hämta en hundvalp! de fattar du väl att du måste förklara!!! ;-)
    KRAM!

    SvaraRadera