måndag 26 mars 2012

Underbar helg med födelsedagsbarn!

Trött! Ja det kan man bli efter denna lång helg!
Torsdagen hade jag jobbat natten, så det blev lite sova, sen packa in oss i bilen o dra mot Sollefteå o fodervärdskonsulent träff.
Hundarna fick följa med detta år för den som ville, trevligt!
Vi kom upp till Björklundens hotell o vandrarhem vid 19.
Rekommenderar dom skarpt!
Då checkade vi in o tog en promenad, sen sängen!
Vad händer!
Fredagen började med hundpromenad, sen hotell frukost, mums vad trevligt.
Sen det glada återseende av alla fvk. Oj vad roligt att träffa dom igen.
Dagen bestod av avelsarbetes föreläsning, dressyr frågor (Erik Wilsson) och sen grupp arbete, super roligt, fast man blir ju trött. Vi åt lunch o middag på Appelbergs hotell.
På kvällen tränade jag lite lydnad vid brukshund klubben.

 Lång pojk, som på lördagen fyllde 3 år!
Så hipp hipp hurra, för den bäste Milou, på hans dag!
Tur att han oxå hade lite speciellt denna helg med hotell o mys mest!
Ser inte så tokigt ut??!!
Vill här passa på att tacka Marie L. för bilderna på Milou o mej!!!
Lördagen var det grupparbete, redovisning, veterinären på hundskolan pratade o vi diskuterade sjukdomar.
Sen pratade Åsa Vilson om sitt projekt om schäferns allergi, mycket intressant.
 Fick även en rundvandring på avelstationen.

På kvällen var det fin middag, super trevligt, med fin fina samtals ämnen.
Lizza, vilken blick!

Söndagen var det mest ihop knytning, o lite ut delning av valp kullar.
Men vilken underbar helg, o tack alla inblandade!

 Full fart!

Väl hemma i hogdal, packade jag ur bilen o åkte till Sveg för lite hundträning med Marie.
Skoj, skoj, skoj kan inte säga annat.
Började med upp letande, milou fick in alla föremål, men bara 2 inom tiden.
Myran fick in 2 sen var hon lite trött.
Efter detta vart det lydnad med Milou.
Fritt följ ,bra,
inkallning, sådär, något seg,
skall, nöjd,
kryp, nöjd,
tung apport, nöjd,
hopp sitt, nöjd,
framåt sändande, så där men ganska bra i alla fall,
plats, super, blev lite störning men han ligger där han ligger.

Efter detta blev det hem o sängen.
Träning i Sveg på kvällen på onsdag,
o hel dags träning på fredag.
Den som vill är välkommen!!!

Jag är förälskad i livet, o är så dum så jag tror på det jag gör!!!

1 kommentar:

  1. VILKEN SNYGGING!!! Och där ser hon ju inte alls så tunn ut som jag tycker hon är :-). Kanske har hon lite massa än då mitt lilla A-L-L-T-barn :-).

    TUSEN TACK för en superrolig och inspirerande träning!!!

    KRAM

    SvaraRadera