fredag 14 oktober 2011

På gång!!!

Ja detta är väl livet!!!
Det känns som om jag är på banan igen, och ser så mycket vackert.
Har jag dom glasögonen på???

Ursäkta Marie, var dom bilderna jag hade på er!

Igår träffades Marie och jag, ja det blev nästan en heldag, men oj vad trevligt det var.
Vad vi gjorde???
Började med lång fika, med hund prat och lite annat med.

Lizza!

Sen gick Bira ett träningsspår viltspår, hon gick som en kanonkula, super duktig.
Vi passade på att lägga spår åt varandra, Milou fick ett på ca 500 meter 6 apporter.
Milou och Myran!
Sen blev det lydnadsträning, skönt att kommit igång.
Många planer och saker som ska tränas in!
Så igår blev det som vanligt massor av linförighet, och fritt följ.
Men även kryp fin slip, skall träning, framåtsändande inlärning även sitt under gång.
Apporterings träning blev det oxå, och han jobbar på bra och är super rolig att träna!
Myran fick oxå träna lite mest hämta en leksak.

Efter allt detta åkte vi för att gå spåren, nu har Milou inte spårat sen Juni tror jag, fy på mej, men han gick som ett spjut, spår upptaget var lite tveksamt, men sen spårar han mitt i och tog 5 av 6 apporter men efter som han spårar som han gör är det inte svårt att hitta den han missade.
Mycket nöjd.

Tack Marie för en underbart trevlig dag!
När vi var klara så blev det "lite" mer prat.
Längtar till nästa gång.
Ha det bäst där ute i hösten mina vänner!
Kramar!

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra kvällsbilder! Vi bor verkligen i en fantastisk del av världen. Kul att du kommit igång att träna nya moment men hur ska det gå för mig som bara vilar?! Du måste komma hit och inspirera mig annnars blir det en tråkig vinter för Myran. Hälsa Marie och gratta till FM-hunden Bira.
    Kram från kusinen!

    SvaraRadera
  2. Ett tack till Evis!! Och ett TACK till dig också Ulrika!! Det var en helt (h)underbar dag!!

    Kram

    SvaraRadera