måndag 2 januari 2012

Konstig är ordet!

Mina underbara små grå på språng!
Idag har varit en lat dag, eller så är kroppen trött o jobbar på återhämtning.

Men 2 gånger har jag varit på väg på jobbet för att städa akvariet, o bägge gångerna blev det strömavbrott, som ett skämt.
Men vid det andra tog jag och körde in på ica parkeringen o lämnade bilen på tomgång och passade på att träna Milou.

Ja det måste ha sett hur konstigt ut som helst, kl är 19, byn är hel svart och där går en människa o tränar hund i billjuset. Ha ha ha.
Men träningen var så super som den bara kan vara med Milou, mitt ideal, andra har ju så klart sina hundar där.
Vi tränade linförighet, framförgående, fritt följ, läggande sättande ställande under gång, rak inkallning, inkallning med ställande, kryp, fjärr och skall.
O han gick som ett spjut, var super super och det var såååå skoj.
Hurra vad jag är glad.
Nu är det sängen som gäller, och fiskarna fick rent till sist!
Kram, kram!

1 kommentar:

  1. Du gör verkligen det bästa av situationen. Hundträning när de flesta andra bara skulle tänka att - jaha typiskt.
    Jag tycker inte att det verkar som du latar dej. Full rulle fastän du inte är frisk än.

    Ha de gott och var rädd om dej.

    Kram Karin

    SvaraRadera